Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Chris - 9 juni 2012 09:46

Molly har börjat  jaga ekorrar och fåglar. Wihooo säger jag. Inte riktigt men det är inte så poppis. Brukarförsöka avbryta henne med en inkallning. Det går sådär ibland brukar int ehinna ifatt henne. Men det är något vi får öva på att INTE göra. Sen efter det så hoppadehon upp på en STOR och hög sten som jag fick lite panik över men hon hoppade ner galant (Hin är itne rädd hon) Dock sade det knak och fick panik igen. Men kände igenom henne och böjde och klämde överallt men ingenting var det iaf. Så det är ju skönt det! Kanske kommer imorgon, nej, så får jag inte tänka. ;) Gick inte så bra att hålla humöret uppe och tänka att hon är min lilla ängel....... som man ska tänka när man blir irriterad och det inte går som det ska. Så vi var inte så bra bästisar här på morgonen.

Tidigare månad - Senare månad

Caradees Odd Molly

Mollys fullständiga namn är Caradees Odd Molly. Hennes tillstalsnamn är Molly och kom till världen den 18 November 2010.

 

Molly är röntgad och fick resultaten: HD: A och ED: 0 och ua på ögon. Hon är en blue mearl vit och tan.

 

Far är: Wildsong's Best of My love och bor i tyskland hos Gitte Feige.

Mor är: Meet MyOwn DeeDee Trotter som lever här i Sverige hos Carina Forsberg, Åkersberga.

 

Molly som hund:

 

Är en sällskaplig och bra arbetsmyra. Hon är lugn men gillar ändå fart och smuts såklart.. Hon är rätt trotsig och krävande och testar tålamod för det mesta men är helt klart en hund som jag alltid önskat mig. Hon är enkel att handskas med och en väldigt anpassningsbar hund.

 

Mitt mål är att vi ska komma ut på tävlingsbanan i höstförhoppningsvis. Det vi har hållit på med mest i träningsväg är lydnad. Men till hösten ska vi försöka gå kurs i agility och sök-appell är tanken. :)

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards