Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Konstigt gulaktig sak.

Av Chris - 11 juni 2012 19:18

Vet inte hur jag ska beskriva det men ska försöka ta kort på det imorgon. Molly har någon konstig gul sörja eller kanske inte sörja men ja rinnade från ögat. Typ som sömn fast gulaktigt det blir liksom lite klumpigt och sitter utanför ögat på pälsen. Och när man tar bort det kommer det igen. Vet inte vad det beror på. Har tvättat det med vanligt vatten o det verkar ju inte funka särskilt bra. Vill helst inte röra där alldeles för mycket. Men får väl kontakta Vet om det fortsätter o hålla på. :s Hon är som normal och inga konstigheter osv. Fullständigt normal och hon är precis likadan i träningen med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chris - 1 juli 2012 12:00

Idag tog jag ett träningspass med Molly. Började med snabba läggande. Hon börjar få upp farten nu, känns så himla härligt att se. Dock har hon börjat skälla, inte okej. Men skönt att se henne lite taggad. Gott med köttbullar, då kan man göra allt för...

Av Chris - 29 juni 2012 21:38

Tänkte höra med er där ute hur ni startade med uppletande. Hur ni gjorde från grunden för att lära hunden. :) Har ju ändå en brukshund så dags att utnyttja det kanske. Vet att hon tycker det är otroligt roligt att spåra så. :) Så lite tips på hur man...

Av Chris - 29 juni 2012 08:58

... men idag har vi levt lite som kungar på morgonen. SKÖNT! Bra frukost har vi haft. Min var filmjölk med jordgubbar och köttbullemacka medan Mollys var det vanliga torrfodret och sedan fick det bli ett mäegben för hennes del. :) Mycket gott tycker ...

Av Chris - 26 juni 2012 13:55

Har suttit och hållit på med den där förbannade läxan från Serviceutbildningen hela morgonen. Sen kände jag att det var dags att ta och fixa lite med Molly. Tog och klippte klorna och hur bra är det inte att ha en hund som ligger helt stilla på rygg ...

Av Chris - 24 juni 2012 18:33

.. och gav oss ut på en långtur! Tog en promenad på 5 km.. Lång och lång.. Det kanske inte riktigt var så låångt. Vet inte vad jag fick för ryck men det gick ju bra iaf. Fast det gick långsamt att gå idag? 3 km tog 46 min.. och det är INTE bra. Men j...

Caradees Odd Molly

Mollys fullständiga namn är Caradees Odd Molly. Hennes tillstalsnamn är Molly och kom till världen den 18 November 2010.

 

Molly är röntgad och fick resultaten: HD: A och ED: 0 och ua på ögon. Hon är en blue mearl vit och tan.

 

Far är: Wildsong's Best of My love och bor i tyskland hos Gitte Feige.

Mor är: Meet MyOwn DeeDee Trotter som lever här i Sverige hos Carina Forsberg, Åkersberga.

 

Molly som hund:

 

Är en sällskaplig och bra arbetsmyra. Hon är lugn men gillar ändå fart och smuts såklart.. Hon är rätt trotsig och krävande och testar tålamod för det mesta men är helt klart en hund som jag alltid önskat mig. Hon är enkel att handskas med och en väldigt anpassningsbar hund.

 

Mitt mål är att vi ska komma ut på tävlingsbanan i höstförhoppningsvis. Det vi har hållit på med mest i träningsväg är lydnad. Men till hösten ska vi försöka gå kurs i agility och sök-appell är tanken. :)

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards