Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

produktiv hunddag.

Av Chris - 26 juni 2012 13:55

Har suttit och hållit på med den där förbannade läxan från Serviceutbildningen hela morgonen. Sen kände jag att det var dags att ta och fixa lite med Molly. Tog och klippte klorna och hur bra är det inte att ha en hund som ligger helt stilla på rygg och inte bryr sig om att man håller på att klippa klorna? Jo, jättebra! Dock blir det väl lite jobbigt efter ett tag tycker Molly när matte segar och finslipar klorna.. Men det går. :) Sen blev det dags för pälsen. Fanns inte alls många tovor och det är jag glad över! Brukar bli en del vid öronen men nu på senaste tiden har det inte varit det sen jag köpte den utmärkta tovutredaren! Woop.  Nåja. Sen blev det en promenad ner till träningsplanen.


Idag tränade vi på ställande under gång, och det sitter verkligen till 100 % nu. Skönt! Behöver bara jobba på mig själv just nu och sedan så. Sen blev det inkallning, sitter som vanligt, men lite mer fart. Lit elinförighet också. Gick relativt bra, men det är mycket att jobba på. :) Och till sist blev det snabba lägganden.. Huhhh, farten i läggandet, vart har det tagit vägen? Nåja, bara och träna så kommer det sen!

 
 
Maria

Maria

29 juni 2012 00:01

Hej, utbildar du henne till servicehund?

http://vimeddjur.se/blogglankar

Chris

29 juni 2012 08:55

Hej tyvärr gör jag ju inte det! Tack för kommentaren. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chris - 1 juli 2012 12:00

Idag tog jag ett träningspass med Molly. Började med snabba läggande. Hon börjar få upp farten nu, känns så himla härligt att se. Dock har hon börjat skälla, inte okej. Men skönt att se henne lite taggad. Gott med köttbullar, då kan man göra allt för...

Av Chris - 29 juni 2012 21:38

Tänkte höra med er där ute hur ni startade med uppletande. Hur ni gjorde från grunden för att lära hunden. :) Har ju ändå en brukshund så dags att utnyttja det kanske. Vet att hon tycker det är otroligt roligt att spåra så. :) Så lite tips på hur man...

Av Chris - 29 juni 2012 08:58

... men idag har vi levt lite som kungar på morgonen. SKÖNT! Bra frukost har vi haft. Min var filmjölk med jordgubbar och köttbullemacka medan Mollys var det vanliga torrfodret och sedan fick det bli ett mäegben för hennes del. :) Mycket gott tycker ...

Av Chris - 24 juni 2012 18:33

.. och gav oss ut på en långtur! Tog en promenad på 5 km.. Lång och lång.. Det kanske inte riktigt var så låångt. Vet inte vad jag fick för ryck men det gick ju bra iaf. Fast det gick långsamt att gå idag? 3 km tog 46 min.. och det är INTE bra. Men j...

Av Chris - 23 juni 2012 23:50


Här vid kvällskvisten fick jag något ryck och gick ner till fotbollsplanen med Molly och tränade med henne. Och träningen gick hur bra som helst.. Jag fick tom ett litet ivrigt skall när vi tränade snabba lägganden idag, hon har ALDRIG gjort så. Så u...

Caradees Odd Molly

Mollys fullständiga namn är Caradees Odd Molly. Hennes tillstalsnamn är Molly och kom till världen den 18 November 2010.

 

Molly är röntgad och fick resultaten: HD: A och ED: 0 och ua på ögon. Hon är en blue mearl vit och tan.

 

Far är: Wildsong's Best of My love och bor i tyskland hos Gitte Feige.

Mor är: Meet MyOwn DeeDee Trotter som lever här i Sverige hos Carina Forsberg, Åkersberga.

 

Molly som hund:

 

Är en sällskaplig och bra arbetsmyra. Hon är lugn men gillar ändå fart och smuts såklart.. Hon är rätt trotsig och krävande och testar tålamod för det mesta men är helt klart en hund som jag alltid önskat mig. Hon är enkel att handskas med och en väldigt anpassningsbar hund.

 

Mitt mål är att vi ska komma ut på tävlingsbanan i höstförhoppningsvis. Det vi har hållit på med mest i träningsväg är lydnad. Men till hösten ska vi försöka gå kurs i agility och sök-appell är tanken. :)

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards